Tuesday, April 15, 2014

Kisah Jin Masuk Islam

Berikut ini adalah beberapa contoh praktis yang sudah dialami dalam menghadapi berbagai kes penyakit yang disebabkan sihir dan jin. Dalam peristiwa-peristiwa yang akan saya tuturkan ini, saya tidak akan menyebutkan nama orang-orang yang terlibat didalamnya, kerana banyak faktor tentunya.

1. Jin Bernama Bahlul yang Menipu masyarakat Umum
Seorang pemudi dari daerah Ma’adi datang kepada saya pada hari Jumaat, setelah selesai solat ia mendatangi saya dan berkata, “Ada sebuah permasalahan yang ingin saya katakan pada tuan.” Saya menjawab, “Dengan senang hati silakan.” Ia berkata, “Sudah tiga tahun saya dirasuki oleh syaitan, apakah tuan bersedia apabila saya, ibu saya, dan saudara saya datang kepada tuan untuk menjelaskan apa yang sebenarnya terjadi pada diri saya?” Saya katakan, “Silakan, tapi perlu kamu ketahui bahawa kerjaya saya bukanlah seorang pembaca rukyah upahan, akan tetapi saya hanya akan menguasakan masalah-masalah yang dia suka kepada saya.” Ia berkata, “Saya mengetahui semua itu, akan tetapi saya juga tahu bahawa sudah banyak penyakit-penyakit dan masalah sukar dapat disembuhkan melalui anda dengan izin Allah s.w.t.” Saya katakan, “Semua itu hanyalah sebuah keutamaan yang dianugerahkan Allah kepada saya.”
Kemudian wanita tersebut datang ke rumah saya bersama keluarganya pada waktu yang sudah saya tentukan. Kemudian saya mulai membacakan ayat-ayat rukyah kepadanya, mulai dari ayat al-Kursi sampai dua ayat penutup surah al-Baqarah, dan saya menyentuhkan sebuah pena logam pada keningnya, kemudian saya mendengar dari wanita itu suara jin – setelah wanita itu merasa gemetaran yang sangat kuat, jin itu berkata:
Jin: Jangan ganggu saya, apakah yang kamu inginkan?
Saya: Siapakah nama kamu wahai makhluk terkutuk?
Jin: Nama saya Bahlul.
Saya: Dari bangsa jin mana kamu?
Jin: Dari kelompok Bani al-Ahmar (Bangsa Merah).
Saya: Apakah yang menyebabkan sehingga kamu memasuki jasad wanita ini?
Jin: Aku masuk ke dalam dirinya, kerana sebuah pekerjaan sihir yang dibuat oleh tetangganya bernama si A yang tinggal rumah tingkat bawah.
(Perhatian: Jawapan seperti ini tidak boleh dipercayai oleh ahli rukyah dan orang-orang yang mendengarnya, kerana jin suka menciptakan permusuhan sesama manusia)
Saya: Siapakah tukang sihirnya?
Jin: Seorang pendeta yang berada pada gereja B, dan nama si C.
Saya: Baik, akan tetapi bagaimanapun juga kamu harus keluar dari tubuh wanita ini.
Jin: Tidak, kerana saya mencintai dia, dan saya tidak ingin dia menikah agar saya dapat selalu bersamanya.
Saya: Tidak ada tawar-menawar dalam hal ini, dan jika kamu tetap tidak mahu keluar, maka saya akan menahanmu dalam tubuhnya, kemudian saya akan membakarmu.
Jin: Berilah aku waktu.
Saya: Baik, saya akan memberimu waktu dengan syarat kamu mahu masuk Islam.
Jin: Saya kenal dengan agama Islam, dan bahkan saya ingin masuk ke dalamnya, akan tetapi kaumku dari Bani al-Ahmar akan membunuhku apabila aku masuk Islam.
Saya: Sesungguhnya dengan Islam, kamu akan menyelamatkan dirimu dari api neraka.
(Saya menyetujui memberinya waktu selama satu minggu. Setelah berlalu satu minggu, wanita tersebut kembali datang kepada saya, kemudian saya membacakan untuknya ayat-ayat rukyah, lalu syaitan Bahlul muncul lagi kepada saya, dan saya berkata padanya)
Saya: Sudah datang waktu yang kita janjikan, lantas apakah kamu akan menyatakan keIslamanmu pada saat ini?
Jin: Ya, dan saya tidak takut pada ancaman bangsa saya, akan tetapi saya meminta anda untuk menuliskan ayat-ayat pelepas sihir di atas setimba air, lalu air itu dia minum sedangkan sebahagiannya dia pakai untuk mandi, lalu saya akan segera keluar dari tubuhnya. Saya minta doa pada anda agar saya mendapat petunjuk dari Allah s.w.t.
Kemudian saya melakukan hal-hal yang dikatakan oleh jin tersebut, lalu ia keluar dari tubuh wanita itu dan tidak pernah kembali lagi, dan kini wanita tersebut sudah menikah, puji-pujian hanyalah pantas kita ucapkan kepada Allah s.w.t. Yang Esa.
Wanita ini juga mengatakan kepada saya bahawa sejak pertama kali jin itu memasuki tubuhnya, ia mengakui mengetahui hal-hal ghaib dimana banyak anggota masyarakat yang bertanya kepadanya tentang pencurian-pencurian yang terjadi pada mereka atau tentang barang-barang hilang. Kemudian jin tersebut melalui tubuh wanita itu menunjukkan kepada mereka siapa yang mencuri dan dimana barang itu berada, namun seringkali ia menunjukkan pencuri itu orang-orang terhormat, dicintai dan berperibadian tinggi dalam masyarakat, kemudian jawapan-jawapan jin Bahlul yang bohong tersebut banyak menimbulkan permusuhan dan pertengkaran dalam masyarakat.

2. Jin Bernama Murtas yang Berasal dari Daerah Syarqiyah.
Pada suatu petang telefon rumah saya berdering, saya mengangkat gagang telefon, lalu mendengar seseorang berkata, “Assalamu’alaikum wr.wbt.” Setelah saya menjawab salamnya, ia kembali berkata, “Wahai Tuan Syeikh, nama saya Haji Mahmud Hammad, seorang pedagang makanan masin, dan saya mempunyai seorang puteri yang baru kahwin sejak empat bulan yang lalu. Puteri saya tersebut menyaksikan beberapa bayangan dan mendengar suara-suara yang tidak jelas datangnya dari mana, ia sangat sedikit boleh tidur, dan sangat suka menyendiri serta tidak suka didekati oleh suaminya. Saya mengetahui nombor telefon anda dari sebuah buku karya tulis anda berjudul Bismillahi Urqika (Dengan Nama Allah, Aku Bacakan Rukyah Untukmu).”
Setelah menceritakan semua keadaan yang menimpa puterinya secara detail, saya berkata kepadanya, “Puteri anda terkena sihir.” Ia berkata, “Kalau begitu, kami ingin hadir menemui anda”, saya menjawab, “Hubungi saya esok hari, dan insyaAllah, saya akan menetukan tempat dan waktu pertemuan kita.”
Pada hari berikutnya Haji Mahmud Hammad kembali menghubungi saya melalui telefon, dan berkata, “Wahai Tuan Syeikh, kami sudah berkata kepada puteri kami tersebut bahawa kami akan datang menemui anda, lalu rona wajahnya berubah dan menggigil, kami mendengar ada yang berkata melalui dirinya, ‘Saya ingin datang kepada Tuan Syeikh, kerana sebenarnya saya tidak punya kepentingan dengan wanita ini, dan saya ingin meninggalkannya. Saya tahu siapa Tuan Syeikh itu, ia telah melepaskan banyak pekerjaan sihir dan membakar sebahagian syaitan,’ dan yang lebih menghairankan ia menuliskan kepada kami alamat Tuan Syeikh. Saya sangat terkejut melihat kenyataan seperti ini.” Kemudian saya menetukan waktu dan tempat pertemuan pada Haji Mahmud Hammad. Pada petang hari Jumaat berikutnya Haji Mahmud bersama puteri dan menantunya datang ke rumah saya. Saya meminta wanita itu duduk di sebelah kanan saya, ayahnya di sebelah kiri, sedangkan suaminya di sebelah kanannya. Saya bertanya kepada wanita itu, “Masalah apa yang kamu deritai wahai saudari?” ia menjawab, “Saya menyaksikan mimpi-mimpi yang menyeramkan, di depan saya sering muncul bayangan-bayangan, saya sering terkejut setiap kali saya bangun dari tidur, saya juga banyak mendengar suara-suara ucapan dengan kata-kata aneh dan tidak sopan.” Saya katakan padanya, “Mendekatlah pada saya lalu pegang hujung pena logam ini.” Selanjutnya saya membaca beberapa ayat rukyah, maka ia menggigil, rona wajahnya berubah dan saya mendengar seseorang (jin) berkata melalui mulutnya:
Jin: Saya pasti akan keluar, saya pasti akan keluar, berilah saya tempoh waktu, berilah saya tempoh waktu.
Saya: Siapakah yang berbicara dengan kami?
Jin: Nama saya Murtas, saya Murtas wahai tuanku.
Saya: Apakah yang kamu inginkan darinya wahai makhluk terkutuk?
Jin: Jangan sebut saya “makhluk terkutuk”, sebenarnya saya memasuki tubuhnya hanya kerana sebuah perbuatan sihir yang ditujukan kepadanya.
Saya: Siapa yang melakukanya?
Jin: Ibu saudaranya yang bernama si A, bahan sihir tersebut terletak di bawah jendela ruang keluarga.
Saya: Bagaimana kalau nantinya ternyata engkau berdusta?
Jin: Jika saya bohong, bunuhlah saya wahai tuanku, penjarakan saya, bakarlah saya, dan lakukanlah apa yang anda sukai terhadap saya.
Sampai di sini, saya menghentikan dialog dengan jin tersebut. Saya meminta pada keluarga Haji Mahmud Hammad untuk mengeluarkan bahan sihir tersebut, lalu saya bacakan ayat-ayat khusus pembatal sihir.
Terhadap wanita tersebut, saya menugaskannya untuk melakukan amalan-amalan zikir khusus, tetap menjaga solat, dan beberapa doa. Kemudian saya meminta mereka agar datang lagi seminggu yang akan datang.
Setelah berlalu satu minggu, wanita tersebut datang lagi bersama keluarganya kepada saya, mereka mengatakan bahawa bahan sihir tersebut memang mereka temukan pada tempat yang dikatakan oleh jin tersebut. Lalu saya kembali membacakan ayat-ayat rukyah padanya, lalu saya bertanya kepada Murtas:
Saya: Apakah engkau masih di sini wahai Murtas?
Jin: Benar, dan saya akan keluar sebagaimana yang sudah saya janjikan pada tuan. Saya ingin membuktikan pada tuan bahawa saya bukanlah pembohong sebagaimana yang tuan katakan.
Saya: Jika kamu seorang jin yang benar, maka apakah halangannya jika kamu mahu masuk ke dalam agama Islam dimana dengannya kamu akan menyelamatkan dirimu dari azab neraka?
(Sambil tertawa, jin itu menjawab:).
Jin: Kami tercipta dari api, dengan demikian mana mungkin kami akan dapat diseksa dengan api neraka?
Saya: Tidak ada halangan pada hal yang demikian, kerana seperti manusia yang tercipta dari tanah, ia dapat diseksa dengan tanah, lalu ia akan terseksa dan mati kerananya.
Jin: Anda benar, akan tetapi anda harus menerangkan kepada saya, apakah Islam itu?
(Kemudian saya menerangkan pada jin tersebut tentang dasar-dasar dan akhlak agama Islam, lalu jin itu kembali berkata:).
Jin: Sungguh, pada mulanya saya sudah berniat untuk tidak akan keluar dari tubuh wanita ini, kerana janjiku kepada anda hanyalah bersifat rencana saja.
Saya: Bukankah kamu sudah menyatakan bahawa kamu seorang yang jujur?
Jin: Benar, namun apakah anda mengizinkan saya untuk datang sekali lagi agar anda dapat menerangkan kepada saya tentang agama Islam sekali lagi, kerana Islam adalah sebuah agama yang indah, setelah itu saya benar-benar akan keluar dari tubuhnya.
Saya: Boleh.
Kemudian wanita tersebut datang lagi kepada saya untuk kali yang ketiga, lalu Jin Murtas tersebut menyatakan keislamannya, keluar dari tubuh wanita tersebut dan tidak pernah kembali lagi, sedangkan puji-pujian hanyalah pantas kita ucapkan kepada Allah s.w.t.

Selanjutnya dapatkan Hidayah April 2014 di pasaran...

No comments: